הרב שלזינגר: "קורא מעומק הלב לכל חבר מועצה חובש כיפה לפרוש"

אשר גרייבר 2 Comment on הרב שלזינגר: "קורא מעומק הלב לכל חבר מועצה חובש כיפה לפרוש"
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר חסל בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

התנהלות ראש העיריית ירושלים ניר ברקת בסוגיות הזומבה והספורטק, הופכת את המתח בינו לבין הנציגים החרדיים לבלתי אפשרית.

היום (ב') עלה לשידור רבה של שכונת גילה, הגאון הרב אליהו שלזינגר בתוכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, וקרא לחברי הקואליציה בעיר החובשים כיפה לפרוש מתפקידם:

"תרשה לי לנצל את הבימה החשובה הזאת, אחרי שכבר שוחחתי עם לא מעט מרבני ירושלים, ואני קורא מעומק הלב מכל הנציגות החרדית והדתית וכל מי שיש לו כיפה והוא חבר במועצת העיר לעזוב מיד את הקואליציה. אין לנו מה לעזור את הקואליציה הזאת. כל מי שנמצא היום בקואליציה הוא שותף לכל מעלליו של ראש העיר. יש לנו ראש עיר רע לירושלים. רע ומר. אם אנחנו עכשיו עוסקים בענייני חורבן המקדש – אז אנחנו היום מרגישים מה זה החורבן. הוא רוצה לחלן את ירושלים. נקודה. וחשוב שכולם ידעו את זה.

הוא רוצה להפוך את ירושלים למרכז של ספורט עולמי, למרכז של תיאטרון עולמי וקולנוע עולמי(…). לפרוש מיד מהקואליציה עם כל הצער שאולי יש כאלה שיאבדו את המשרות שלהם אבל אנחנו מאמינים בני מאמינים שפרנסה מהשמיים ורווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר. לא רק הם , אלא אני מציע גם ליועצים החרדיים של ראש העיר: אל תהיו שותפים לכל מעלליו של ראש העיר. הוא מחלן את ירושלים. גורם לנו לצער, לביזיון. צריך לזכור שחמישים אחוז מתושבי ירושלים הם חרדים. כל החרדים צריכים להתחנן על כל גן ילדים, צריכים להתחנן על כל דבר הכי קטן לעמוד בפתח כ'עני בפתח'. יש לך פה 300 מיליון שקלים, 400 מיליון שקלים, בשביל זה נשפכים כספים בלי חשבון. אבל כאן על כל גן ילדים, ואני אומר את זה כמי שמכהן בגילה, ואני יודע כמה מלחמות על גן, על תרבות תורה, אי אפשר לקבל. זה בלתי אפשרי.זה שנים של מלחמות. ואילו כאן, מה שנוגע לספורטק, מה שנוגע לקולנוע, מה שנוגע לספורט ולהוללות – לזה נשפכים כספים בלי חשבון.

אני אומר, מי שנשאר בקואליציה הוא שותף לכל מעלליו. ראש העיר הוא רע לירושלים! רע לירושלים! זאת לא ירושלים, ירושלים בשבילנו היא משהו אחר לגמרי, לא מה שהוא חושב. אם הוא היה ראש עיריית תל אביב – יכול להיות שהיה יכול לעשות מה שהוא רוצה כמו שעושה ראש עיריית תל אביב של היום. אז שילך להתמודד על ראשות עיריית תל אביב . או שילך, אולי יותר טוב, ברומא, גם מחפשים שם ראש עיר. שם זה בסדר. זה בדיוק מתאים לרומא. כל מה שהוא עושה לא מתאים לירושלים ואנחנו כציבור חרדי מוחים על כך בכל התוקף".

עוד הוסיף: אני מבקש ומתחנן מכל חברי הקואליציה החרדית והדתית, כל מי שיש לו כיפה על הראש וירושלים חשובה לו והוא יודע מה זה ירושלים בשבילנו, כל מי שחושב כך – אין לו מה לעשות בקואליציה(…). דיברתי עם לא מעט רבנים, כל אחד שואל את השאלה: מה הם עדיין עושים בקואליציה? מה יש לנו מזה? השגנו איזה גן? איזה בית ספר? איזה מקווה? מה השגנו? אנחנו עומדים בבושת פנים, כעני בפתח, מתחננים על כל גן ומעון ובסוף לא מקבלים".

האזינו לשיחה הכאובה



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    חי חי חי, הפושטקים האלו יוותרו על כסא???
    קדושת ירושלים? מעניין את סבתא שלהם!!!!
    העיקר עוד איזה ג'וב ועוד כמה מרשרשים, ושברקת יעשה מה שבא לו.
    ה' ירחם
    אם אלו שליחינו…